Jak ograniczyć spożywanie słodyczy to jedno z pytań, które zadaje sobie wiele osób, które pragną zrzucić zbędne kilogramy i poprawić swój stan zdrowia. Zgodnie ze statystykami Polacy każdego dnia spożywają aż 19 łyżeczek cukru, które w przeciągu roku przekładają się na 39 kilogramów tej substancji. Spożywanie cukru w zbyt dużych ilościach może prowadzić do otyłości, cukrzycy, nadciśnienia, próchnicy czy chorób serca. Słodycze stanowią natomiast jedno z głównych źródeł cukru dostarczanego wraz z dietą i ograniczenie ich spożywania jest jak najbardziej wskazane. Warto zatem w odpowiedni sposób podejść do całego procesu. Przedstawiamy jak ograniczyć spożywanie słodyczy i zastąpić je zdrowszymi alternatywami.

Stopniowa eliminacja cukru

Dobrym wyborem na początku drogi związanej z odstawianiem słodyczy jest stopniowe rezygnowanie cukru. W przypadku słodzenia kawy lub herbaty warto postawić na mniejszą ilość cukru dodawaną do napoju. Dzięki temu nie straci on całkowicie swojego słodkiego smaku, a przy tym będzie zdrowszy. W ten sposób można również uniknąć szoku związane z nagłym wyeliminowaniem cukru z diety. Z czasem zmniejszania ilości cukru przyzwyczaimy się do mniejszej słodkości i z czasem możliwe będzie całkowite zaprzestanie dodawania go do kawy czy herbaty.

Zbilansowana dieta

Kluczem do sukcesu jest również zadbanie o zbilansowaną dietę i regularność w spożywaniu posiłków. Brak regularności może skutkować tym, że zaczniemy podjadać pomiędzy posiłkami i chętniej sięgniemy po słodkie przekąski, które pozwalają na szybkie pozbycie się głodu. Warto również pamiętać o tym, że nadmiar białka w diecie zwiększa zapotrzebowanie na cukier i chęć na słodkie przekąski. Podobnie sytuacja ma się z bardzo słonymi daniami. Organizm dla wyrównania smaku będzie domagał się czegoś słodkiego. Prawidłowo ułożona dieta jest zatem kluczem do sukcesu i pozwala na osiągnięcie znakomitych efektów i całkowitą eliminację cukru z codziennego jadłospisu.

Regularne picie wody

Zastanawiając się jak ograniczyć spożywanie słodyczy warto także pamiętać o odpowiednim nawodnieniu. Picie zbyt małej ilości płynów prowadzi do uczucia łaknienia, a to z kolei przekłada się na większą ochotę na słodkie przekąski. Dlatego też każdego dnia powinno się wypijać minimum 1,5 litra płynów. W przypadku, gdy smak zwykłej wody nie odpowiada można pokusić się o wrzucenie do niej owoców.

Zastąpienie słodyczy warzywami

Dobrym sposobem jest również wprowadzenie nawyku jedzenia warzyw. Mogą one posłużyć jako alternatywa dla słodyczy. Wiele z warzyw posiada słodki smak i dzięki temu doskonale sprawdzą się jako zdrowa przekąska, która zmniejszy ochotę na słodycze. Przy tym dostarczą do organizmu wielu niezbędnych składników odżywczych, które są niezbędne w codziennym funkcjonowaniu. Eliminacja słodyczy nie jest zatem jedyną zaletą, która płynie z wyrobienia sobie nawyku regularnego spożywania warzyw.

Pozbądź się z domu wszystkich słodyczy

Dobrym pomysłem będzie również pozbycie się z domu wszystkich słodyczy. Opróżnienie szafek ze słodkich przekąsek sprawia, że rzadziej będziemy odczuwać potrzebę sięgnięcia po nie. Każda ochota na cukier będzie bowiem wiązała się z koniecznością pójścia do sklepu, co może skutecznie zniechęcać do sięgania po słodycze.

Regularne spożywanie mięty

Odpowiadając na pytanie jak ograniczyć spożywanie słodyczy warto wspomnieć również o mięcie. W znacznym stopniu pozwala ona na ograniczenie łaknienia słodkiego. Dobrym pomysłem może być picie miętowych herbatach, mycie zębów lub po prostu postawienie na miętowe gumy do żucia. W chwili łaknienia słodkiego wystarczy sięgnąć, po któryś z wymienionych i cieszyć się ulgą.

Podsumowanie

Ograniczenie słodyczy a nawet ich całkowite wyeliminowanie z diety nie musi być olbrzymim wyzwaniem. Metodą małych kroków i stosowaniem się do powyższych zaleceń można zdecydowanie obniżyć spożywanie cukru i cieszyć się zdecydowanie lepszym zdrowiem. Wyeliminowanie cukru pozwala na szybkie odczucie poprawy samopoczucia i spadku wagi.